Letecké společnosti mají podle předpisů povinnost zajistit jednoho člena palubního personálu na každých 50 sedadel. EasyJet plánuje odstranit poslední řadu šesti míst ve svých letounech Airbus A319, informuje deník The Guardian.
Hledáte práci v dopravě a logistice? Vyberte si z aktuální nabídky pracovního portálu jobDNES.cz. |
Počet cestujících, které může letadlo přepravit, klesne na 150. Namísto čtyř stevardů tak budou moci být na palubě pouze tři.
Poptávka po cestování po pandemických omezeních vzrostla. Letiště a letecké společnosti mají v plánu přijmout tisíce zaměstnanců, aby zvládly očekávaný boom během letních prázdnin. Podle odborníků však personální potíže mohou přetrvávat až 12 měsíců.
Právě snížení počtu sedadel má podle britského nízkonákladového dopravce představovat „efektivní způsob provozování letecké flotily a vybudování určité odolnosti a flexibility provozu během letošního léta“.
Návrat k předpandemické úrovni
Generální ředitel EasyJetu Johan Lundgren již dříve uvedl, že aerolinky v létě očekávají přiblížení se na předpandemickou úroveň z roku 2019, co se počtu přepravených cestujících týče. Během hlavní sezony tehdy aerolinky přepravily každý den téměř 300 tisíc lidí.
S nedostatkem personálu se potýkají letecké společnosti i samotná letiště. EasyJet i British Airways navíc zrušily v dubnu stovky letů, a to vysoké kvůli nemocnosti svých zaměstnanců.
Právě zrušením letů se snaží aerolinky vyhnout. Pokud totiž o společnost o zrušení letu neinformuje cestující s dostatečným časovým předstihem, mohou požadovat finanční kompenzace.
Podle deníku The Independent britský dopravce přistoupil k podobnému kroku již v roce 2000. Společnost létala s menším počtem palubního personálu z důvodu úspory nákladů. V té době neexistovala povinnost sedadla přímo odstranit, a tak šest míst na palubě bylo označeno symbolem X a cestujícím bylo na ně zakázáno sedat.