O snížení produkce o 40 procent informoval německý deník Die Welt šéf společnosti Guillaume Faury. Evropský výrobce letadel reaguje na koronavirovou krizi, která na měsíce drasticky omezila mezinárodní lety; masivní pokles zájmu o létání pak snížil poptávku po nových strojích ze strany leteckých společností. Dříve přitom Airbus uváděl, že výrobu sníží jen o třetinu.
„Od vývoje v aerolinkách se nemůžeme oddělit,“ řekl Faury listu. V čele evropského konkurenta amerického Boeingu je zhruba rok a zpočátku plánoval rozšiřování výroby. Pandemie ale všechno změnila a o přežití nyní bojuje celé letecké odvětví od dodavatelů leteckých součástek přes výrobce až po aerolinky.
V dubnu a v květnu firma plnila plán jen z 80 procent - v dubnu dodala místo plánovaných 75 jen 14 letadel. Mnohé už vyrobené stroje jsou prozatím zaparkované, protože aerolinky je kvůli krizi na trhu s létáním neodebírají.
Faury očekává, že srovnat výrobu a dodávky se nepodaří dříve než na konci roku 2021.
Kolik pracovních míst bude muset firma, která zaměstnává 135 tisíc lidí, zrušit, chce Faury oznámit až po rozhovorech se zaměstnanci do konce července. Podle listu Der Spiegel se spekuluje až o 15 tisíc pracovních místech v divizi civilního létání, kde pracuje 90 tisíc lidí.
Aktuální místa v dopravě a logistice na jobDNES.cz |
Airbus se nadále chystá vyrábět všechny modely, „ale pomalejším tempem“, řekl Faury. Hledá všude, kde může, jak by ušetřil. „Obracíme každý kámen,“ řekl deníku Die Welt generální ředitel společnosti.