Podle prohlášení finančního oddělení města Curychu v pondělí 26. února, tedy v den výplaty za únor, pracovníci na své účty obdrželi přibližně 175 milionů franků, tedy více než 4,5 miliardy korun. Podle agentury Bloomberg se teď úřad snaží vymyslet nejjednodušší postup, jak by 30 000 dotčených zaměstnanců mohlo přebytečnou částku vrátit.
Personální oddělení úřadu spolu s Curyšskou kantonální bankou, odkud peníze putovaly, plánuje nyní rozeslat klasický dopis všem zaměstnancům, v němž banka vyzve zaměstnance k vrácení jedné z převedené částky. QR kód pro bankovní údaje a odpovídající platební údaje budou v dopise přiloženy. Termín splacení je však stále otevřený.
Rodí se bankovní monstrum, s nímž si Švýcarsko nemusí umět poradit |
„Tento postup je sice složitý, ale stále nejjednodušší,“ vysvětluje mluvčí úřadu Claudia Naegeliová. Zasílání e-mailem nepřichází v úvahu. „Nemůžeme předpokládat, že všichni zaměstnanci mají počítač a e-mailovou adresu.“ tvrdí.
Na vině je vadný software
Převody platů ve městě zajišťuje Curyšská kantonální banka (Zürcher Kantonalbank). Vyšetřování odhalilo, že výplata mezd za únor se uskutečnila chybně kvůli vadnému softwaru jednoho z dodavatelů, společnosti Swisscom.„Swisscom si je vědom závažnosti tohoto incidentu a omlouvá se za způsobené nepříjemnosti,“ komentovala chybu společnost. Podle švýcarských novin Neue Zürcher Zeitung zatím není jisté, zda se na úhradě dodatečných nákladů spojených s incidentem bude Swisscom rovněž podílet.
Technická chyba podle Bloombergu způsobila i vlnu telefonátů, v nichž se zaměstnanci dotazovali úřadu na peníze navíc. Na intranetu města pak někteří posměšně označovali omylem zaslané částky za „kompenzaci za inflaci“ a dožadovali se brzkého opakování.
Hledáte práci ve státní nebo veřejné správě? Vyberte si z aktuální nabídky míst na jobDNES.cz |