Virtuální lidé jsou kombinací animace, zvukové techniky a strojového učení, kterou vznikne digitalizovaná lidská bytost. Tyto bytosti mohou dokonce zpívat či komunikovat v živém vysílání. Jejich cenové rozpětí je široké – klienti jsou ochotni za virtuálního zaměstnance ročně zaplatit od 2 800 USD (63 300 Kč) do 14 300 USD (323 500 Kč), uvedl server americké televize CNBC.
Nechcete být nahrazeni virtuálními zaměstnanci? Najděte si novou práci na portálu jobDNES.cz. |
V čínském kybernetickém prostoru se virtuální lidé objevují stále častěji. Mezi zájemce o virtuální osoby patří například firmy poskytující finanční služby, místní turistické centrály a státní média, uvedl šéf divize virtuálních lidí a robotiky ve společnosti Baidu Li Š’-jen.
Li dodává, že spolu s tím, jak se zdokonaluje technologie, snížily se od loňského roku náklady přibližně o 80 procent. Nejvíce se platí za trojrozměrného virtuálního člověka, nižší částky za dvojrozměrné osoby. Li očekává, že odvětí virtuálních lidí do roku 2025 poroste ročně o 50 procent.
Čína rozvoj virtuálních lidí podporuje
Loni na podzim vydala ministerstva centrální vlády podrobný plán pro větší zapojení virtuální reality, zejména do vysílání, výroby a dalších odvětví. Poslední pětiletý plán obsahoval i výzvu k větší digitalizaci ekonomiky, a to i v oblasti virtuální a rozšířené reality.
Značky v Číně začaly hledat alternativní mluvčí po řadě skandálů celebrit z posledních let, od daňových úniků až po osobní skandály, uvedl produktový ředitel společnosti Kantar Sirius Wang. Podle průzkumu, který Kantar zveřejnil na podzim, nejméně 36 procent spotřebitelů sledovalo v posledním roce vystoupení virtuálního influencera nebo digitální celebrity.
Virtuálního moderátora nějaké události nebo při vysílání zpráv vidělo 21 procent dotazovaných. V průzkumu na příští rok uvedlo 45 procent inzerentů, že by mohli využít vystoupení virtuálního influencera nebo pozvat virtuální osobu na akci nějaké značky.
Umělá inteligence nahradí spíš pracovníky s titulem než bez něj, tvrdí studie |
Vývojem virtuálních lidí se zabývá řada velkých čínských technologických společností. Jednou z prvních, která koncept zavedla do hlavního proudu, byla společnost Bilibili. Firma získala tým, který stojí za virtuálním zpěvákem Luem Tchien-i, který byl vytvořen v roce 2012 a který má téměř tři miliony fanoušků. Dokonce vystoupil na zahajovacím ceremoniálu zimních olympijských her v Pekingu.
Bilibili také nabízí řadu virtuálních moderátorů, kteří jsou přímými avatary lidí. Tito lidé využívají speciální virtuální technologii k oslovení publika.
Společnost Tencent Holdings nedávno uvedla, že pro sektory finančních služeb nebo cestovního ruchu poskytuje chatboty, tedy počítačové programy pro automatizovanou komunikaci s lidmi. Společnost Next Studios pak vyvinula virtuálního zpěváka a virtuálního tlumočníka znakové řeči.