Jak v práci odmítnout kolegu nebo šéfa, a přitom působit vstřícně

13.08.2023

Ochota říci ano je jednou z nejceněnějších vlastností zaměstnance. Existují však situace, kdy je vhodné, a dokonce nutné říci ne. Pokud odmítat neumíte, hrozí vám přepracování, vyčerpání, zhoršení kvality odevzdávané práce a pocit, že vás druzí využívají. Jak se naučit říkat ne, přibližuje psycholožka Olga Lošťáková.
Jak v práci odmítnout kolegu nebo šéfa, a přitom působit vstřícně

Zvládnout umění odmítnout je důležité. Díky tomu získáte lepší pracovní rovnováhu, snížíte stres a zlepšíte svou produktivitu.

Lidé často dělají jednu chybu. Řeknou ne, ale když druhý na požadavku trvá, souhlasí. Jenže tím mezi řádky vysílají jasnou zprávu do budoucna – mé ne ještě nic neznamená.

Odmítání vám půjde lépe, pokud máte jasno ve své náplni práce a kompetencích. Jakmile jste si jistí, že požadavku nechcete vyhovět, pevnost ve vás zaregistruje i druhý. Dobrou zprávou je, že i umění říkat ne se dá naučit. Jak na to?

Článek je součástí iDNES Premium. Více informací na webu iDNES.cz