Pracovní skupina složená z odborníků zasedla v říjnu loňského roku a změny oznámila letos 21. února.
Velké japonské aerolinky zaměstnávají 7270 pilotů, z nichž je pouze 142 žen, což představuje pouhých 1,9 procenta. Celosvětově je pilotek průměrně 4,7 procenta, proto chce japonské ministerstvo jejich počet do deseti let zvýšit na deset procent.
„Skromný podíl pilotek lze z velké části přičíst nízkému podílu žen na JCAC,“ poznamenala pracovní skupina s tím, že ze školy vychází 40 procent všech japonských pilotů.
Odborníci se zaměřili na výškový limit 158 centimetrů a usoudili, že tento požadavek odrazuje ženy od studia na JCAC, protože soukromé školy s přednáškami pro piloty ani letecké společnosti takovou podmínku nemají.
Japonské ministerstvo dopravy na základě tohoto zjištění rozhodlo, že JCAC nebude od příštího roku při přijímacím řízení vyžadovat, aby byly kandidátky vyšší než 158 centimetrů. Podmínkou ale zůstává, aby dosáhly na přístroje a ovládací prvky v letadle.
Kapitán měl už asi demenci, převzala jsem řízení, ale kazil mi to, líčí pilotka![]() |
Nařízení se také dotkne kvót pro přijímané studentky, které se mají zvýšit od roku 2027, míst určených speciálně pro ženy nebo detailního přezkumu vyučovaných předmětů jako je pokročilá matematika nebo fyzika.
Ministerstvo také ze dvou na pět let prodlouží lhůtu pro složení praktické zkoušky, po kterém absolventky obdrží národní certifikát. Studentky totiž občas nestihnou zkoušku složit v obvyklém termínu kvůli mateřské dovolené nebo péči o dítě.
Hledáte práci v dopravě nebo v logistice? Vyberte si z aktuálních nabídek práce na portálu jobDNES.cz |