Když vám píše robot. Obliba automatických e-mailů roste

23.07.2021

U českých firem a eshopů dlouhodobě roste poptávka po automatizovaných emailových službách. Právě na tom profituje i česká platforma Ecomail.cz, která za minulý rok dosáhla o 64 % vyšší poptávky než v roce 2019 a roční obrat činil zhruba 36 milionů korun.
Když vám píše robot. Obliba automatických e-mailů roste

Dlouhodobý růst je ale patrný již z předešlých let. Oproti roku 2018 se totiž v roce 2019 poptávka po Ecomail.cz zvedla o 83 procent. Společnosti kromě poptávky po těchto službách nahrává i fakt, že celá platforma je v češtině, což eliminuje nešvary obdobných zahraničních služeb, které si často bohužel neumí poradit s českým skloňováním nebo nereflektují české kalendářní svátky a zákazníci pak tím pádem nedostávají automatický e-mail s přáním.

Hledáte práci? Najděte ji na internetovém pracovním portálu jobDNES.cz.

Společnost Ecomail.cz založili v roce 2014 Jan Tlapák a Jakub Stupka. Společnost má momentálně okolo 30 zaměstnanců a její roční tržby dosahují desítek milionů korun. Kromě automatického e-mailingu pak v roce 2017 vyvinuli i nástroj na editaci emailových šablon Topol.io, který vstoupil i na globální trh a momentálně se v 19 jazykových mutacích využívá ve 130 zemích. Firmě navíc nahrála i pandemie, jelikož mnoho firem začalo skrz e-mail více komunikovat se svými zákazníky.

Firmě momentálně přibývá okolo 100 nových klientů měsíčně. Platformu využívají společnosti jako Jägermeister, Queens, Freshlabels nebo značka Girls Without Clothes. Mezi další klienty pak patří třeba výrobce dřevěných doplňků BeWooden, knižní řetězec Luxor, multikina Cinestar či herní prodejny JRC Herní Svět. Služeb Ecomail.cz pak využívá i třeba vydavatelství Vltava Labe Media, Český rozhlas, cestovky Eximtours či Alegria, Parfumeria Doughlas nebo nezisková organizace Hnutí Duha.

„V roce 2020 se nám podařilo posílit klientskou základnu. Platformě se tak nadále daří utvrzovat postavení oblíbeného a uživatelsky přívětivého nástroje pro automatizovaný e-mailing. Pokračování růstového trendu předpokládáme i letos, kdy odhadujeme roční obrat na cca 55 milionů korun,“ komentuje výsledky společnosti Jan Tlapák, CEO a spoluzakladatel firmy.

Jeden ze zakladatelů firmy Ecomail.cz jakub Stupka

Jeden ze zakladatelů firmy Ecomail.cz jakub Stupka

Kromě automatického e-mailingu nabízí Ecomail.cz i řadu dalších funkcí, navržených speciálně pro potřeby e-shopů, a používá AI pro zpracovávání velkého množství dat a následné přesnější zacílení e-mailových rozesílek.

Součástí aplikace je i propojení s dalšími formáty komunikace, včetně SMS, sociálních sítí Facebook, Instagram a Messenger. Uživatelé si mohou přímo v rozhraní například vytvořit reklamu na Facebooku, a to včetně kompletního rozpočtu, grafického zpracování i parametrů cílení. Díky důrazu kladenému na jednoduchost si mohou dovolit používat funkce pro chytrý emailing jednotlivci a společnosti všech velikostí.