V soudním sporu obviňuje Allen giganta rychlého občerstvení z rasových stereotypů a odmítnutí inzerovat v Entertainment Studios (americká mediální a zábavní společnost vlastněná Byronem Allenem) a Weather Group (společnost, která vlastní a provozuje zpravodajskou síť The Weather Channel a streamovací službu Local Now, kterou Allen zakoupil v roce 2018). McDonald’s podle amerického podnikatele jedná v rozporu s federálními a státními zákony o občanských právech.
„Rasistická“ rýže Uncle Ben´s končí. Dostala nové jméno i obal |
Ve stížnosti se uvádí, že zákazníci tmavé pleti tvoří přibližně 40 procent zákazníků McDonald’s, avšak společnost v roce 2019 věnovala médiím ve vlastnictví Afroameričanů méně než 5 milionů dolarů ze svého 1,6 miliardového rozpočtu na reklamu v USA.
„McDonald’s, stejně jako velká část korporátní Ameriky v těchto dnech, veřejně prosazuje svůj závazek rozmanitosti a inkluze, ale nejde o nic jiného než o prázdné fráze,“ je zmíněno ve stížnosti.
Více pro černochy, ženy i LGBTQ
Ve stejný den fastfoodový gigant prohlásil, že zvýší své národní výdaje na reklamu v médiích, která jsou vlastněna černochy, a to ze dvou na pět procent do roku 2024. Rovněž zmínil, že utratí více na platformách vlastněnými Američany hispánského a asijsko-amerického původu, ženami a LGBTQ komunitami.
„Posílili jsme naše vztahy s různorodými partnery,“ uvedl ve svém prohlášení americký fastfoodový řetězec. Rovněž dodal, že soudní spor přezkoumá a bude na něj odpovídajícím způsobem reagovat.
V dubnu letošního roku byla donucena zvýšit své výdaje na reklamu v médiích vlastněných obyvateli tmavé pleti i automobilka General Motors. Allen i další podnikatelé totiž přišli s celostránkovými novinovými reklamami, které obviňovaly automobilku z toho, že taková média ignoruje.
Inzerujte na pracovním portálu jobDNES.cz a najděte spolehlivé zaměstnance pro Vaší firmu. |
Automobilka rychle reagovala a zdvojnásobila své výdaje na čtyři procenta svého reklamního rozpočtu. Zároveň si stanovila cíl dosáhnout osmi procent do roku 2025.