Aerolinky už sice reagovaly na výzvu vlády, aby svou kapacitu na Heathrow omezily, ale letiště ji potřebuje srazit ještě víc. Uvedlo, že letecké společnosti, odbavovatelé zavazadel a letiště dokážou společně obsloužit 100 tisíc odlétajících cestujících. Tento počet byl však v posledních týdnech pravidelně překračován, což vedlo k nepřijatelné úrovni služeb – ke zpožděním, rušení letů, frontám při odbavení a podobně.
Hledáte práci v dopravě a logistice? Najděte ji na internetovém pracovním portálu jobDNES.cz. |
„Některé letecké společnosti přijaly významná opatření, jiné však nikoliv, a my se domníváme, že je nyní zapotřebí přijmout další opatření, abychom cestujícím zajistili bezpečnou a spolehlivou cestu,“ uvedl v otevřeném dopise cestujícím šéf letiště John Holland-Kaye.
„Uznáváme, že to bude znamenat, že některé letní cesty budou buď přesunuty na jiný den, na jiné letiště, nebo budou zrušeny. Omlouváme se těm, jejichž cestovní plány tím budou ovlivněny,“ dodal. Podle prognózy by Heathrow bez omezení čekalo odbavení 104 tisíc pasažérů denně, dodal Holland-Kaye.
Minulý měsíc letiště Gatwick, druhý největší londýnský dopravní uzel, uvedlo, že kvůli nedostatku personálu v červenci omezí počet letů na 825 denně a v srpnu na 850 denně. Před pandemií covidu-19 letiště dokázalo vypravit až 950 letů. Podobné opatření přijalo také amsterodamské letiště Schiphol, které přinutilo nizozemského vlajkového dopravce KLM omezit prodej letenek.