„O plánované stávce víme a předpokládáme, že se také uskuteční. S našimi s kurýry jsme nejen teď, ale stále v kontaktu,“ říká šéf Foodory Adam Kolesa. Během pátku by podle něj měla proběhnout schůzka se zástupci kurýrů.
„Budeme se snažit to s nimi vyřešit a pochopit jejich problém. Tím hlavním úskalím je zřejmě menší transparentnost objednávky,“ říká Kolesa.
Podle něj v minulosti byla objednávka přímo v aplikaci detailně vypsaná a kurýr viděl jasnou strukturu výplaty, která se odvíjí od vzdálenosti, vyzvednutí a další příplatky. Nyní už vidí jen to, kolik činí jeho výplata.
Kurýři Woltu a Foodory spojili síly. Vstoupí do protestu proti snížení odměn |
„A na kurýrovi nyní je, jestli se mu vyplatí objednávku přijmout a vydělat si, takže má větší flexibilitu, než byla,“ domnívá se Kolesa z Foodory, na které má registraci přibližně 11 tisíc kurýrů.
Podle rozvážkových firem tedy nepůjde o masivní akci a nespokojenost panuje jen u pár jednotlivců, což potvrdila Jana Jarošová, mluvčí Woltu, který zaměstnává přes sedm tisíc kurýrů. Protestu se podle facebookové události plánuje zúčastnit pouze 17 lidí, řekla. Dalších 73 má o událost na Facebooku zájem.
„Ze strany partnerských kurýrů vnímáme naopak spokojenost, protože se výdělky významně zvyšují a před létem opět přichází velmi silné období,“ řekla Jarošová.S tím jednohlasně souhlasí také Adam Kolesa z Foodory. „My jsme připraveni je vyslechnout, popřípadě jim to vysvětlit,“ dodává.
Podle vyjádření Woltu na uzavřené facebookové skupině Kurýři Wolt CZ se většina kurýrů od protestů svých kolegů distancuje a do stávky nevstoupí.
Zelení kurýři neprotestují
Do chystaného protestu se nezapojí ani partnerští kurýři Bolt. „V Bolt Food máme nastavený pro partnerské kurýry transparentní systém odměňování, kdy partnerský kurýr přesně ví, jakou odměnu může získat za každý úkon v rámci objednávky – doručení a vyzvednutí objednávky v restauraci nebo každý ujetý kilometr),“ popisuje Marek Maxa, country manažer Bolt Food pro CZ
Podle něj jako největší výhodu pro partnerské kurýry vidí v tom, že získávají odměnu i za reálně ujetou vzdálenost do restaurace i z restaurace k zákazníkovi. Partnerský kurýr tedy nemusí kalkulovat, zda se mu objednávka vyplatí, protože i když musí ujet do restaurace delší vzdálenost a stráví tak s objednávkou víc času, jeho odměna bude automaticky úměrně vyšší.
Nesnadný život kurýrů. Bojují s počasím a stresem, zato i zhubnou |
„V době nejvyšší poptávky ze strany zákazníků nabízíme kurýrům standardně vyšší odměny v inkriminovaných částech města. O tom jsou s předstihem informování, a konkrétní navýšení mohou vidět i v reálném čase, díky interaktivní mapě přímo v aplikaci Bolt Courier,“ popisuje manažer Bolt Food.
Dodává, že systém výdělků je díky tomu co nejtransparentnější a pomáhá kurýrům dosahovat vyšších výdělků, protože se mohou přesunou do části města, kde mohou dosáhnout vyšších výdělků.
„Finální částka se tedy skládá z celkového počtu kilometrů, které kurýr ujede při vyzvedávání a doručování. Dalšími položkami jsou vyzvednutí objednávky a její předání, případně čekání v restauraci. V časech, kdy je obědová nebo večerní špička jsou platby za vyzvednutí vyšší než během dne. To má zajistit dostatek partnerských kurýrů pro co nejkratší doby doručení právě v těchto rušných hodinách,“ uzavírá Marek Maxa z Bolt Food.
Nejste spokojeni se svým ohodnocením? Najděte si lepší práci na internetovém portálu jobDNES.cz |