K doručovacím dronům vede sice ještě dlouhá cesta, ani to ale není úplné sci-fi. Poštovní služby se neustále vyvíjí. S rychlým rozvojem technologií a nástupem digitalizace modernizace poštovních služeb nabrala rychlý spád a dnes už je samozřejmostí vyzvednout si svůj balíček ve výdejních boxech kdekoliv se nám to hodí a třeba i ve dvě hodiny ráno.
Česká pošta zajišťuje denní obslužnost 5,6 mil. adres a reálně denně doručuje 1,8 mil. zásilek. Doručovatel České pošty průměrně nachodí deset kilometrů za den.
„Česká pošta ie ze zákona provozovatelem pěti milionů datových schránek pro úřady, podnikatele i občany,“ říká Martin Vránek, ředitele pro finanční služby a prodej.
KVÍZ: Co víte o historii i současnosti pošty? |
Že na poště můžete zaplatit své pravidelné platby pomocí nástroje SIPO, pravděpodobně víte. Na poště toho ale vyřídíte daleko více.
„Díky službě Czech POINT na poště můžete úředně ověřit dokumenty, získat data z veřejných i neveřejných informačních systémů veřejné správy nebo převést písemné dokumenty do elektronické podoby a naopak,“ dodává Vránek.
Velmi oblíbenou je služba Pohlednice Online. Umožní poslat vámi vytvořený pohled z mobilu rovnou až do schránky adresáta
Česká pošta funguje lépe, než si mnozí myslí. Z celkového objemu poskytnutých služeb je zákazníky průměrně reklamováno 0,05 %, tedy jedna zásilka z dvou tisíc. Pokud si jdete na poštu vyzvednout zásilku a zadáte její kód, je průměrná čekací doba do vyvolání pořadového čísla necelé tři minuty.
Hledáte uplatnění v dopravě nebo v logistice? Vyberte si z bohaté nabídky práce na jobDNES.cz |