Personální čistky v Nike pokračují. Funkce se ujala nová šéfka pro diverzitu

05.11.2024

Společnost Nike Inc. zvolila do funkce nového vrcholového manažera pro diverzitu, rovnost a inkluzi. Od 11. listopadu bude tuto funkci vykonávat Kizmet Millsová, potvrdila společnost ve čtvrtek. Od roku 2020 je to již pátý manažer, který se této funkce ujímá. Nový generální ředitel Elliott Hill tímto krokem pokračuje v reorganizaci managementu největší světové společnosti vyrábějící sportovní oblečení.
Personální čistky v Nike pokračují. Funkce se ujala nová šéfka pro diverzitu

Millsová pracuje pro Nike od roku 2016 a dosud zastávala funkci vrchní ředitelky v této divizi. Dříve pracovala ve společnosti Coca-Cola. „Po více než osmi letech zastávání vedoucích funkcí ve společnosti má dobré předpoklady k tomu, aby pokračovala v prosazování cílů společnosti Nike v oblasti podpory všech sportovců,“ uvedl zástupce společnosti Nike v prohlášení.

Millsová nahradí Jamese Loducu, který z firmy odchází, aby se mohl více věnovat rodině. Bývalý manažer Twitteru pracoval ve společnosti Nike necelé dva roky.

V reklamě ano, v reálu ne. Nike nechce paralympičce prodat pouze jednu botu

Stef Reidová z Velké Británie při skoku do dálky během atletických závodů na...

Generální ředitel Elliott Hill, který se ujal vedení společnosti začátkem tohoto měsíce, dohlíží v prvních týdnech svého působení na obměnu vedoucích pracovníků. Společnost, která má za sebou rok plný propouštění a poklesu tržeb, se snaží připravit na comeback.

Začátkem tohoto týdne Hill jmenoval nové vedoucí sportovního marketingu a právního oddělení společnosti Nike. „Naším cílem je efektivněji plnit náš závazek sloužit sportovcům,“ vysvětlil v memorandu zaměstnancům reorganizaci firmy. Společnost Nike v poslední době čelí silné kritice, že se příliš odklání od sportu a věnuje se spíše lifestylovým produktům.

Dramatický pokles

Společnost Nike v červenci 2024 zaznamenala bezprecedentní propad svých akcií kvůli chybným strategickým krokům. Byl to nejhorší výsledek firmy od první veřejné nabídky akcií v roce 1980. Dne 28. června 2024, po neuspokojivých výsledcích hospodaření, se akcie společnosti Nike propadly o 20 procent a během jediného dne tak z její tržní kapitalizace zmizelo 28 miliard dolarů (633 miliard Kč).

Dramatický pokles vyvolal obavy investorů i analytiků v oboru a podnítil bližší zkoumání faktorů, které k této finanční krizi přispěly. Problémy společnosti jsou mnohostranné a zahrnují strategické chyby, problémy managementu a rostoucí konkurenci na trhu se sportovním oblečením.

Nike plánuje po celém světě propouštět. Snižuje náklady, čelí konkurenci

Výloha moskevské prodejny Nike.

Společnost Nike si dlouho udržovala de facto monopol na pozornost i peněženky běžců. V posledních letech se však zaměřila na jiné oblasti svého podnikání, včetně vydávání limitovaných edic tenisek. Konkurenti proto ucítili šanci a vtrhli na běžecký trh místo ní.

Vedení společnosti již přiznalo, že v kritické kategorii běžců ztratilo svou pozici. Tvrdí, že nyní znásobuje úsilí, aby ji znovu získala. „Podinvestovali jsme běžeckou obuv, a proto se na ni znovu soustředíme,“ přiznal dříve management značky.

Dostali jste nečekaně výpověď a hledáte práci? Vyberte si nové místo na portálu jobDNES.cz