Millsová pracuje pro Nike od roku 2016 a dosud zastávala funkci vrchní ředitelky v této divizi. Dříve pracovala ve společnosti Coca-Cola. „Po více než osmi letech zastávání vedoucích funkcí ve společnosti má dobré předpoklady k tomu, aby pokračovala v prosazování cílů společnosti Nike v oblasti podpory všech sportovců,“ uvedl zástupce společnosti Nike v prohlášení.
Millsová nahradí Jamese Loducu, který z firmy odchází, aby se mohl více věnovat rodině. Bývalý manažer Twitteru pracoval ve společnosti Nike necelé dva roky.
V reklamě ano, v reálu ne. Nike nechce paralympičce prodat pouze jednu botu |
Generální ředitel Elliott Hill, který se ujal vedení společnosti začátkem tohoto měsíce, dohlíží v prvních týdnech svého působení na obměnu vedoucích pracovníků. Společnost, která má za sebou rok plný propouštění a poklesu tržeb, se snaží připravit na comeback.
Začátkem tohoto týdne Hill jmenoval nové vedoucí sportovního marketingu a právního oddělení společnosti Nike. „Naším cílem je efektivněji plnit náš závazek sloužit sportovcům,“ vysvětlil v memorandu zaměstnancům reorganizaci firmy. Společnost Nike v poslední době čelí silné kritice, že se příliš odklání od sportu a věnuje se spíše lifestylovým produktům.
Dramatický pokles
Společnost Nike v červenci 2024 zaznamenala bezprecedentní propad svých akcií kvůli chybným strategickým krokům. Byl to nejhorší výsledek firmy od první veřejné nabídky akcií v roce 1980. Dne 28. června 2024, po neuspokojivých výsledcích hospodaření, se akcie společnosti Nike propadly o 20 procent a během jediného dne tak z její tržní kapitalizace zmizelo 28 miliard dolarů (633 miliard Kč).
Dramatický pokles vyvolal obavy investorů i analytiků v oboru a podnítil bližší zkoumání faktorů, které k této finanční krizi přispěly. Problémy společnosti jsou mnohostranné a zahrnují strategické chyby, problémy managementu a rostoucí konkurenci na trhu se sportovním oblečením.
Nike plánuje po celém světě propouštět. Snižuje náklady, čelí konkurenci |
Společnost Nike si dlouho udržovala de facto monopol na pozornost i peněženky běžců. V posledních letech se však zaměřila na jiné oblasti svého podnikání, včetně vydávání limitovaných edic tenisek. Konkurenti proto ucítili šanci a vtrhli na běžecký trh místo ní.
Vedení společnosti již přiznalo, že v kritické kategorii běžců ztratilo svou pozici. Tvrdí, že nyní znásobuje úsilí, aby ji znovu získala. „Podinvestovali jsme běžeckou obuv, a proto se na ni znovu soustředíme,“ přiznal dříve management značky.
Dostali jste nečekaně výpověď a hledáte práci? Vyberte si nové místo na portálu jobDNES.cz |