Proplácení cestovních nákladů je oblíbeným benefitem ve společnostech, které podnikají v cestovním ruchu. Zaměstnanci Airbnb tak například dostávají roční kredit na cestování ve výši 2000 dolarů (45 900 korun) a Expedia proplácí svým pracovníkům náklady na cestování v rozmezí od 1250 do 1750 dolarů ročně, uvádí BBC.
Zaměstnancům zůstanou zvýhodněné benefity, noviny budou v nižší sazbě DPH |
Přispívat zaměstnancům na dovolenou ale stále častěji začínají i společnosti z jiných oblastí. Například softwarová firma Calendly nabízí svým zaměstnancům příspěvek ve výši 1000 dolarů na hotely, lety či pronájmy aut. Další technologická firma, Bamboo HR, láká zaměstnance na program, kterému říká „zaplacená placená dovolená“ a který má formu kreditu ve výši 2000 dolarů ročně na cestování.
Přispívání na dovolenou může být nejen prostředkem, jak nalákat nové talenty, ale i jak si zaměstnance udržet v době, kdy se mnohé společnosti potýkají s poklesem loajality pracovníků.
Dovolenou navíc lidé chtějí, v Česku ji poskytuje třetina zaměstnavatelů |
„Ta zpráva za tím je, že zaměstnanci se opravdu zajímají o pohodu svých zaměstnanců, a to nad rámec povrchních opatření. To se určitě v dlouhodobé perspektivě vyplácí,“ míní Michael König, který přednáší na katedře strategie a inovace na Ekonomické univerzitě ve Vídni (WU).
V době současného globálního nárůstu životních nákladů se dovolená mnohdy stává luxusem a o to víc dávají příspěvky na rekreaci od zaměstnavatele smysl. V mnohých zemích si zaměstnanecké benefity mohou firmy odečíst z daní a příspěvek na dovolenou se jim tak může vyplatit více než zvyšování platů zaměstnanců, upozorňuje König.
Hledáte práci s benefity? Vyberte si ze široké nabídky míst na portálu jobDNES.cz |