Podle tiskové zprávy se o překvapivém odchodu rozhodlo „po vzájemné dohodě“ na jednání dozorčí rady Volkswagenu. Dozorčí rada poděkovala Diessovi za jeho velké zásluhy na transformaci koncernu.
Hledáte práci v automobilovém průmyslu? Navštivte internetový pracovní portál jobDNES.cz. |
Diessova budoucnost v čele jedné z nejprominentnějších globálních firem byla během jeho čtyřletého působení ve funkci v ohrožení několikrát, připomněla agentura Reuters.
Naposledy na podzim loňského roku se třiašedesátiletý manažer střetl s výkonnou radou společnosti ohledně své strategie elektrifikace a stylu řízení.
Jeho odchod přichází v době, kdy koncern tlačí na to, aby porazil amerického výrobce elektrovozů Tesla, a stal se největším světovým výrobcem elektromobilů. Chystá se také uvést na burzu svou značku sportovních vozů Porsche.
Muskova automobilka Tesla čelí žalobě. Klame zákazníky a špehuje, tvrdí Němci |
„Po opravdu stresující první polovině roku 2022 se mnozí z nás těší na zaslouženou letní dovolenou,“ napsal Diess na sociální síť LinkedIn před oznámením svého odchodu.
„Zaměřím se na zákazníky, značky a na produkty,“ uvedl čtyřiapadesátiletý Blume, který má Diesse v čele koncernu, jehož součástí je i česká automobilka Škoda Auto, od září nahradit.
Podle předsedy dozorčí rady Hanse Dietera Pötsche by nový šéf Volkswagenu měl společně s celou výkonnou radou pokračovat v prosazování transformace v týmovém duchu.
Diess je bývalým manažerem BMW a stojí v čele společnosti Volkswagen od dubna 2018. Hrál klíčovou roli při prosazování transformace automobilky na e-mobilitu.
Překvapení se skrývá pod povrchem. Volkswagen Arteon R vs. Peugeot 508 PSE |
Blume byl dlouho považován za možného Diessova nástupce - jeho jméno bylo několikrát zmíněno v zákulisí, když se loni vyostřil konflikt mezi šéfem VW a mocnou podnikovou radou ohledně možných nových programů na snižování nákladů, uvedl německý Tagesschau.
Ještě předtím došlo k ostrým sporům s částí dozorčí rady ohledně budoucí strategie a možného drastického snižování počtu pracovních míst v největší evropské automobilce.