„Projevila se velká poptávka po cestování po covidu. Meziročně došlo k nárůstu, a i oproti úspěšnému roku 2019 jsme dosáhli lepších čísel. Sice z vlaků ubyli byznys cestující, ale díky novým linkám, třeba v Ústeckém kraji, nebo lince z Brna do Ostravy a Bohumína, se nám obrat zvýšil,“ uvedl majitel společnosti Radim Jančura.
Další rána pro České dráhy. Linku do Brna přes Vysočinu jim vyfoukl RegioJet |
Nárůst počtu cestujících tak předčil negativní trendy minulého roku. Zejména zvýšení cen energií a prodlužování termínů oprav a modernizací vlaků. Největší nárůst cestujících zažily žluté vlaky na trase z Prahy do Brna a dále buď Vídně nebo do maďarské Budapešti. Na té se meziročně zvýšil počet cestujících o 150 procent.
Hledáte práci v dopravě anebo logistice? Vyberte si ze široké nabídky pozic na portálu jobDNES.cz. |
Celkově žluté vlaky přepravily během loňského roku zhruba sedm milionů cestujících. Dalších 3,8 milionu cestovalo žlutými autobusy. Obsazenost vlaků v segmentu InterCity dosáhla podle společnosti 85 procent.
Podobný trend návratu cestujících do vlaků zažil i největší tuzemský konkurent žlutých vlaků, státem vlastněné České dráhy. Ty se z dvoumiliardové ztráty v roce 2021 vloni rovněž přehouply do hrubého zisku 396 milionů korun. Dopravce vloni přepravil 157 milionů cestujících, což je meziročně o 36 milionů více.