„Důvody pro stávku jsou pořád stejné: nerespektování legislativy. Nicméně od poslední (červnové) stávky je přístup vedení Ryanairu ještě opovržlivější a arogantnější,“ řekl listu The Brussels Times Didier Lebbe, tajemník odborové organizace CNE.
Hledáte lepšího zaměstnavatele? Najděte ho na internetovém pracovním portálu jobDNES.cz. |
Ačkoli není jasné, kolik pilotů se do protestní akce zapojí, dopad na provoz velmi populární linky mezi Belgií a Francií lze očekávat značný. Celkem 17 letadel Ryanairu má základnu v Belgii – čtyři na letišti Zaventem a 13 na Charleroi.
Piloti se zaměstnavatelem vyjednávají od jara letošního roku; poprvé hrozili stávkou už v dubnu. Ryanair podle nich nerespektuje belgické pracovní právo a zdržuje jednání s odbory. Odbory také uvádějí, že zaměstnavatel pilotům v červnu nezvýšil platy v poměru k inflaci.
Létání jako horor. Letiště v Evropě jsou přetížená, ve frontě se čeká i hodiny |
Letošní letní měsíce provází chaos na letištích, chybí či stávkuje personál. S přetížením se kvůli nedostatku personálu po pandemii covidu-19 potýká i pražské letiště Václava Havla. Na letištích po celém světě se tak lidé mohou setkat až s několika hodinovým čekáním ve frontách na letištní kontrolu či odbavení.
Stávkují ale i piloti. Příkladem může být stávka skandinávských aerolinií SAS z minulého týdne, do které vstoupilo téměř tisíc pilotů ze Švédska, Norska a Dánska. Stávka zaměstnanců skandinávské aerolinie přišla po měsících sporů mezi odbory a vedením firmy a po konečném debaklu na mzdovém jednání obou stran. Generální ředitel aerolinek Anko van der Werff uvedl, že stávka může být v tuto chvíli pro SAS zničující a jen ohrožuje budoucnost společnosti.