Škoda Auto ruší zaměstnancům další směny, automobilce stále chybí čipy

26.08.2021

Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto pokračuje v rušení části směn. Důvodem jsou nadále chybějící čipy, které se používají v palubní elektronice. Podle odborů se dají problémy očekávat ještě na podzim, uvedl ve čtvrtek týdeník Škodovácký odborář.
Škoda Auto ruší zaměstnancům další směny, automobilce stále chybí čipy

Kvůli nedostatku čipů také nebudou organizovány hromadné přesčasy ani již dohodnuté flexisměny, tedy noční směny z pátku na sobotu nad rámec běžné pracovní doby. 

Dodací lhůty: na octavii se čeká 10 měsíců, přednost mají elektromobily

„Nadále nedochází a nedojde k poklesu současné zaměstnanosti ani ke ztrátě výdělku při překážkách, kde zůstává námi vyjednaná hodnota 85 procent průměrné mzdy pro dotčené zaměstnance,“ uvedl předseda podnikové rady Jaroslav Povšík. Do průměrné mzdy se započítávají i mimořádné bonusy, zaměstnanci tak dostanou za zrušenou směnu více peněz než za odpracovanou.

Hledáte stabilní práci? Najděte ji na internetovém pracovním portálu jobDNES.cz.

Ačkoli se podle odborů intenzivně pracuje na zajištění stabilních dodávek všech dílů, dají se různé výkyvy očekávat zřejmě ještě během podzimu. Firma Škoda se snaží zachovat kontinuitu výroby tak, aby auta po dokončení mohla co nejdříve k zákazníkům. „Je to nezbytné pro budoucnost, pracovní místa a zachování výdělku. Rušení směn se ale zcela vyhnout nedá,“ uvedly odbory.

Kombík fabie nebude, byl by drahý. Škoda potřebuje místo pro elektrovozy

Firma kvůli nedostatku čipů musela o týden prodloužit celozávodní dovolenou, která zároveň začala o několik dní dříve. Zaměstnanci se do práce vrátili v neděli ve 22:00, zahajovalo se noční směnou na pondělí.

Škoda Auto loni dodala celosvětově přes jeden milion aut. Provozuje tři výrobní závody v České republice, vyrábí v Číně, Rusku, na Slovensku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s lokálními partnery. Je aktivní na více než 100 trzích.