Průzkum ukázal, že třetina Čechů nemá k práci z domova vhodné podmínky. Téměř 16 procent lidí například pracuje od jídelního stolu a každý desátý pak dokonce na pohovce nebo v posteli. Vyhrazenou pracovnu má jenom pětina Čechů.
„Zatímco muži mají doma samostatnou pracovnu v 29 procentech, ženy pouze v 17 procentech. Ty naopak dvakrát častěji pracují u jídelního stolu, odkud home office zvládá pětina z nich. Každý desátý Čech pak pracuje na pohovce nebo přímo v posteli, kterou si pro práci oblíbili především mladí do 35 let,“ popisuje ředitelka komunikace a marketingu ve Skanska Reality Renata Vildomcová.
Milovaný i nenáviděný home-office. Jak si jej zpříjemnit? |
Alespoň částečně z domova pracuje v současné době asi 41 procent Čechů. S prací z domova je spokojeno zhruba 44 procent lidí od 18 do 35 let, ve skupině nad 54 let je to 27 procent.
Obliba home office se liší také podle krajů. Nejčastěji si ji chválí obyvatelé Libereckého kraje, a to ve 46 procentech, podobně je oblíbená u Pražanů, kterých si ji oblíbilo 44 procent. Nejméně vyhovuje lidem ve Zlínském kraji, kde je s ní spokojena pouhá pětina respondentů.
Hledáte lepšího zaměstnavatele? Najděte si novou práci na internetovém portálu jobDNES.cz |
Průzkum provedly v prosinci loňského roku společnosti Skanska Reality a Skanska Property prostřednictvím služby Instant Research agentury Ipsos. Zapojilo se do něj tisíc účastníků.
Prodej kancelářského nábytku se zvýšil
S vlnou nárůstu práce z domova jde ruku v ruce i poptávka po kancelářském nábytku využívaném doma. Společnost IKEA zaznamenala největší nárůst prodejů pracovních židlí a stolů při druhé vlně pandemie, od října do prosince meziročně stouply asi o 70 procent.
Třetina lidí pracuje doma v pyžamu, víc se uklízí i tloustne, říká průzkum |
„Ve srovnání s jarní vlnou jsme na podzim prodali pracovních židlí a stolů zhruba dvojnásobek. Nyní se poptávka ustálila a je podobná jako ve stejném období loni,“ uvedl mluvčí IKEA ČR Petr Šašek.
Řetězec Asko-nábytek eviduje u pracovních stolů růst poptávky o čtyři procenta, u kancelářských židlí o pětinu. Větší zájem zaznamenal i na podzim, ale zvýšená poptávka podle marketingové ředitelky společnosti Andrey Štěpánové trvá.
„Vedle kancelářského vybavení kvůli home office nás překvapil také zájem o doplňky a bytový textil, polštáře, deky nebo menší koberce. S tím, jak lidé začali doma trávit více času, uvědomili si, že je pro ně důležité cítit se doma i při práci co nejpohodlněji,“ dodala.
V Centru zdravého sezení potvrzují zvýšený zájem o zdravotní židle již od jara loňského roku. „Zájem o zdravotní židle se u nás začal projevovat znatelně již s příchodem první vlny pandemie. Stále častěji se na nás obracejí lidé, kteří si z důvodu práce z domu vybavují své domácí pracovny novým kancelářským nábytkem. Skutečnost, že na kancelářské židli stráví lidé v rámci svého zaměstnání obrovské množství času, vede Čechy celkově k nákupu vhodného nábytku,“ dodává Kateřina Zaydlarová, ředitelka Centra zdravého sezení.