Vánoční večírky zaměstnancům nechybí. Třetina lidí o ně nejeví zájem

14.12.2020

Dvě třetiny zaměstnanců netrápí absence vánočních firemních večírků, které jsou potenciální hrozbou v souvislosti s nákazou a vysokým epidemickým rizikem. Třetina lidí o večírky buď nejeví zájem, nebo je jim to v zásadě jedno. Vyplývá to z průzkumu personálně-poradenské společnosti Hays z minulého týdne.
Vánoční večírky zaměstnancům nechybí. Třetina lidí o ně nejeví zájem

„Vánoční večírky či další společné firemní aktivity obvykle nejvíce ocení zaměstnanci, kteří jsou ve firmě noví. Pro nováčky je to ideální způsob, jak se seznámit s kolegy, se kterými třeba běžně nepřijdou do kontaktu tak často, nebo jak poznat své spolupracovníky v neformálním prostředí,“ uvedla marketingová manažerka Hays Kristýna Králová.

Najděte si práci, která Vám nabídne vše, co očekáváte. Vyberte si ze široké nabídky internetového pracovního portálu jobDNES.cz

Téměř polovina dotazovaných uvedla, že jejich společnost jim letos jinou alternativu k vánočnímu večírku nenabídne. Večírek v on-line podobě hlásilo 12 procent respondentů. V tomto ohledu se nejčastěji nabízí formy on-line kvízů na různá témata, kde je možné uspořádat soutěže jak individuální, tak i týmové.

Další oblíbenou a častěji využívanou aktivitou jsou on-line únikové místnosti, které se začaly objevovat s přechodem zaměstnanců na práci z domova, doplnila Králová.

Na 37 procent dotázaných ještě nemělo od svých zaměstnavatelů na začátku prosince informaci, zda jim společnost nějakou aktivitu připraví. Z toho lze usoudit, že řada zaměstnavatelů vyčkávala do poslední chvíle, jak se situace vyvine a co případně bude možné zorganizovat.

Závěr roku je typický také pro různé firemní charitativní aktivity. Společnosti častěji v letošním roce nabízí svým lidem možnost přenechat částku, kterou by jinak firma věnovala na vánoční dárky pro zaměstnance, charitativním organizacím.

Podle 44 procent dotázaných jejich zaměstnavatelé přispívají charitě každoročně bez ohledu na období v roce. Pětina uvedla, že jejich firma plánuje přispět v letošním roce některé charitativní organizaci právě se závěrem roku.

Přestože přesun večírků do nového roku vzhledem k nejisté situaci plánuje jen minimum zaměstnavatelů (tři procenta), vzdát se jich firmy nechtějí. Pokud to okolnosti a ekonomická situace podniků dovolí, budou v dalších letech na tuto tradici navazovat. Ze strany zaměstnanců je pak zájem o kreativní a nové nápady a je téměř jisté, že technologie se stanou jejich nedílnou součástí.

Zatímco zaměstnancům zrušení večírku z větší části nevadí, pro gastropodniky, cateringové společnosti či taxikáře je to další výrazná rána. „Kvůli rušení vánočních večírků přicházejí restaurace o takřka 500 milionů korun denně, o další miliony a miliony méně mají cateringové firmy nebo třeba taxikáři,“ vysvětluje ekonom Lukáš Kovanda.