Firma podle odborů požadovala, aby byla na tyto dny naplánována dovolená, odbory to ale odmítaly. „Vyjednali jsme pro tyto dny překážku na straně zaměstnavatele s náhradou 80 procent průměrné mzdy, což představuje denní výdělek,“ uvedl předseda podnikové rady Jaroslav Povšík. „Platí, že kdo v tyto dny nemá smysluplnou práci, tak má překážku na straně zaměstnavatele, firma to akceptovala,“ dodal.
Montáže budou v roce 2022 nabíhat ranní směnou v pondělí 10. ledna, některé provozy, které musí zajistit karoserie do výroby, například svařovny nebo lakovny, se ale rozjedou již noční směnou z neděle na pondělí 10. ledna, dříve začnou fungovat i některé provozy lisoven. V provozu komponent se budou lidé do práce vracet již v prvním týdnu příštího roku.
Potřebujete urychleně brigádu? Navštivte internetový pracovní portál jobDNES.cz. |
Odboráři také podepsali s vedením firmy novou kolektivní smlouvu pro příští rok, informoval týdeník. Její součástí je i dohoda o atypických směnných systémech, sedmnáctisměnném v Mladé Boleslavi a osmnáctisměnném v Kvasinách, která platí na dva roky. V Mladé Boleslavi naní platí běžný patnáctisměnný systém, tedy tři směny každý pracovní den.
V automobilce Hyundai v Nošovicích na Frýdecko-Místecku bude tradiční vánoční volno jako každoročně jen jeden týden. „Poslední výrobní směna před svátky bude odpolední ve čtvrtek 23. prosince. Po Novém roce máme v plánu začít výrobu první pracovní den, tedy v pondělí 3. ledna,“ řekl mluvčí závodu Petr Michník.
Ani v kolínské automobilce Toyota se neplánuje delší volno, odstávka začne 23. prosince a potrvá do 2. ledna, tedy podobně jako každý rok, řekl mluvčí Tomáš Paroubek.
Mzdy se budou zvedat na jaře
Na jaře začne ve Škoda Auto vyjednávání o růstu mezd. Poslední kolektivní vyjednávání se uskutečnilo v roce 2020, kdy se odbory s firmou dohodly na dvouleté smlouvě. Tarifní mzdy v automobilce Škoda Auto vzrostly od 1. dubna 2020 o 5,7 procenta, od 1. dubna 2021 se zvýšily o další 2000 korun.
Škoda Auto loni dodala celosvětově přes milion aut. Provozuje tři výrobní závody v České republice. Během letošního roku musela několikrát výrazně omezit či zcela zastavit výrobu kvůli nedostatku čipů. Firma očekává, že do konce letošního roku kvůli nedostatku dílů vyrobí zhruba o 250 tisíc vozů méně.
Škoda Auto po dvou týdnech obnovuje výrobu zastavenou kvůli chybějícím čipům |
Automobilka Škoda Auto v období od ledna do září téměř zdvojnásobila provozní zisk na 900 milionů eur (zhruba 23 miliard Kč) ze 469 milionů eur před rokem.